2010. június 7., hétfő

Sajtfelfújt

Nyáron szívesen eszünk ebédre hús nélküli fogásokat.
Ezt a sajtfelfújtat még nem csináltam, de ízlett.

Így készült:
Hozzávalók: 4 tojás
                   6 dl tejföl
                   csipet  só
                   45 dkg rétesliszt
                  10 dkg reszelt sajt
                  10 dkg margarin

A tojásokat, a tejföllel és a sóval simára elkeverjük.  Apránként beleszitáljuk a lisztet. Végül a sajtot és a margarint.

Egy őzgerinc, püspökkenyér vagy kuglóf formát kivajazunk.   Beletöltjük a masszát.
A kuglófsütő  közepén a lyukat bedugjuk, és akármilyen formában sütjük, alufóliával befedjük a tetejét.
Tepsibe forró vízet teszünk, bele a felfújtat.   1 órán keresztül gőzöljük.

Friss, párolt zöldborsóval, karottával nagyon finom ebéd vagy vacsora.

6 megjegyzés:

  1. Még nem ettem ilyet, de nagyon finom lehet.

    VálaszTörlés
  2. és hány fokon sütöd?
    Nóri

    VálaszTörlés
  3. De jó, hogy eszembe juttattad! Már régóta szándékomban áll sütni, de kicsit macerásnak találtam. Régi munkahelyem közelében egy menzán ettünk ilyet, kb. olyan, mint a sajtos pogácsa belseje. Szóval nagyon finom. Egy régi Magyar Konyhából meg megtudtam, hogy Kodály Zoltán (az egészséges táplálkozás lelkes híve) is gyakran ette, náluk úgy volt, hogy előtte paradicsomleves volt, amivel K. Z. a második fogásnak tálalt sajtfelfújtat is megöntözte. Most már biztosan nekilátok, köszi :)

    VálaszTörlés
  4. Nóri, nekem gáztűzhelyem van, maximumra állítottam. Az szerintem a villanynál 200 fok.
    A víz és az alufólia megakadályozza, hogy gyorsan megsüljön a külseje.
    Van egy másik recept is, majd azt is hozom.

    Magyar Konyhákat én is veszem talán a kezdetek óta. tetemes mennyiség gyűlt össze belőlük.

    A gyerekeim meggybefőttel ették, Judit szoptat, nem ehet borsót.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon tetszik ez a recept! Látom túlsúlyban van benne a tejföl, így egész kis könnyű lehet, biztos nagyon fini.

    VálaszTörlés
  6. na ezt énis ki fogom próbálni! :)

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...